2013 m. spalio 28 d., pirmadienis

Tortą pjauti būtina, bet pavaišinti svečius visai ne.


Penktadienis šį kartą yptingas. Rytas prasideda GuCun parke, Šanchajaus pietuose. Apie 10-tą ryto, mes jau valgom dešreles, mokytojai gavo barbekiu vietą tik dviems valandoms, o kadangi atvykom ryte tai ir barbekiu patapo ne pietumis, bet priešpiečiais. Nesiskundžiu, nes valgėm tikrai skaniai. Aš tik stengiausi nepersivalgyti, dėl vakare laukiančio kito renginio. Apie jį vėliau. Žodžiu, po barbekiu nušuoliavome į 4D filmą apie pasaulio išgelbėjimą. Gavom niuksų į nugarą, pakutenimų ir net lietaus. Viskas nemokamai, taip gi mūsų mieli mokytojai bando su mumis užmegsti kontaktą. Po kino buvo liesta pasivaikšioti po patį parką. Mūsų grupelė užsimanė paplaukioti valtimis, o aš, kadangi norėjau daugiau pasižvalgyti po parką, pasilikau. Apžiūrėjau gėles, išmaišiau visus takučius (nevisus, meluoju) ir pusvalandis prabėgo. Reikia jau judėti prie išėjimo. Štai taip ir prabėgo mūsų viešngė parke. Beje, dar įdomus dalykas. Visi parkai pas juos mokami, bet už tai tokie tvarkingi.


Grįžtu prie antrojo renginio, tą dieną. Dalyvavau tradicinėse kiniškose vestuvėse. Žodžiu, ketvirtadienį visur lekiojau, bėgiojau ir mano mielas telefonas, numestas šalimais, visai nerūpėjo. Tad vėlai vakare užmetus akį į ekraną nusistebėjau gauta žinute iš vieno kursioko, Jis priminė apie prieš kelias dienas minėtas vestuves, į kurias ketino eiti ir pakvietė mane. Įsivaizduojat! Į tradicines vestuves! Aš labai bijojau, jog jau pervėlu, nes vestuvės kitą dieną, žinutė parašyta apie pietus. Bet bet bet, greitai gavau atsakymą, kad viskas gerai ir aš tikrai turėčiau ten eiti. Beliko suderinti viską, nes kelionė į parką labai daug ką maišė, nežinojau, nei kur tas parkas, nei kur vestuvių vieta, per kiek laiko galėsiu nukakti iki vietos ir pan. Bet man pavyko, nors ir nebespėjau aplankyti paskutinio objekto – etnokultūrų muziejaus. Bet vistiek, juk aš einu į vestuves. Na gerai, ką reiškia einu, važiuoju ir ne šiaip sau, o metro pakeisdama 4 linijas. Po valandos su puse aš jau sutartoje vietoje, valanda per anksti, bet tai geriau negu per vėlai. Gaila, išėjus iš stoties nėra jokio suoliuko, tad tenka toliau vaikštinėti, nors galva ir labai ant manęs pyksta, kad aš neprisidengus ir savo kaprizus reiškia skausmu. Koks skirtumas. Sulaukiu kursioko ir patraukiam link vietos. Nors suplanuotos vestuvės 17:18, bet prasideda tik apie šešta, o mes vietoje jau būnam puse 5. Tenka palaukti, bet koks skirtumas. Aišku visi spokso į mane, nors ir nelenda fotografuotis, o tai gerai. Stalai uždengti raudona staltiese, kaip ir priklauso. Juk jauniesiems linkima sėkmės, ir tam ši spalva geriausiai pasitarnauja. 

Prasideda ceremonija. Jaunąją tėvas palydi iki jaunojo, kuris scenoje dainuoja. Jie apikeičia žiedais (nesibučiuoja) ir pjauna tortą, uoj ne ne vieną, o net penkis. (keista, paragauti neivieno netenka). Vėliau kažkur pasišalina. Visi valgo, valgo dievišką maistą, o jis vis keliauja ir keliauja. Aš alpstu nuo naujų skonių jūros. Antiena, vienokiam padaže, antiena kitokiam, krabas, krevetės, austrės, įvairiausios žuvys. Aš rimtai, nualpti galima. Be abejonės viską nuplauna ryžių vynas (vadinamas baltuoju) – gaunu pilną stiklinę. Per tas kelias valandas visgi įveikti nepvyksta, na bet kažkaip stiklinėmis aš tokių gėrimų negeriu. Bet taip pilama ir prancūziško bordo, čia jau ir man patinka. Grįžta jaunieji, jaunoji su nauja suknele, šį kartą šviesiai žalios spalvos, ką ji reiškia nei nespėju paklausti. Juk reikia viską išragauti. Ant scenos atlipa tėvai, abu tėvai pasako po kalbą, jaunieji vėl pasišalina. Šį kartą jaunoji grįžta tamsiai violetinės spalvos suknele ir atliekamas paskutinis ritualas – apeinami visi stalai ir rūkantiems jaunoji turi uždegti cigaretę (taip, visą laiką salėje rūkoma ir daug). Kai visi stalai apeinami jau pradedama nurinkinėti papuošimai, žmonės skirstosi. Tad ir mes paragavę paskutinio gėrimo, šį kartą geltonojo vyno, atsisveikiname su šeimininkais ir pajudame metro link. Pilnais pilvais, vos paeinam, bet liepiu nesistabdyt taksi, juk pusė kilometro vieni juokai, o dabar kaip tik būtų labai gerai pasivaikščioti.


Apibendrinant galiu pasakyti (skamba, kaip kokis mokslinio straipsnio pabaiga), jog gyvenime turbūt jau neturėsiu tokios progos šitiek visko išragauti. Per vakarą savo galvelę ir aišku pilvelį praturtinau naujai skoniais, kurie neabejoju bus labai svarbūt ateityje, nes taip ir laviname save šioje srityje. Tačiau pati ceremonija, pasirodė labai jau nuvalkiota ir tiesiog vakarų tradicijų mišinys be jokio pagrindo. Trys valandos valgio ir tai svarbiausia vakaro dalis. Bet gal valgis jiems ir parodo, kaip skanu ir kaip mes gerbiam jaunuosius. Net nežinau, kultūriniai skirtumai kaip visada....

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą