2013 m. balandžio 13 d., šeštadienis

Nėra blogo oro, yra blogas apsirengimas


Kai gaunu komentarus, su patarimais dažniau rašyti, tada susivoku, jog kažkas tikrai skaito, domisi ir, kad rašyti tikrai reikia dažniau. Bet ne taip viskas paprasta, na gerai gal ir paprasta, tik man atrodo kitaipJ Bet aš rašau ir dėl to džiaugiuosi. Tad šį kartą apie orus. Tiką šia tema parašiau danų kalba, dabar eilė atėjo lietuviškai.

Orai, manau, yra labai sudėtinga tema, nes įvertinti, kada jie geri, kada ne, yra  išties nelengva. Tačiau lietuvių laudies išmintis byloja: “Nėra blogo oro, yra blogas apsirengimas” ir tai ne tik lietuvių išmintis, danai šį posakį taip pat naudoja, nes vis dėlto panašumų oro atžvilgiu turime ir nemažai. “Der findes ikke dårligt vejr - kun dårlig påklædning”.


Taip, lyja čia labai daug ir dažnai. ir nors gyvenu  nepačioje lietingiausioje vietoje, tačiau prausimo man vis tiek per daug. Aarhus’o orą galėčiau palyginti su Klaipėda. Nors uostamiestyje nesu gyvenusi, tačiau, tai ką prisisimenu iš bendrų orų prognozių, po žinių, tai turėtų buti labai panašu. Vis dėlto negaliu pasakyti jog tas lietus toks pat kaip Lietuvoje. Jis kažkuo skiriasi. Per mano pusės metų gyvenimo patirtį lietuviškai lyjo tik kelis kartus. Ką aš vadinu lietuviškai? Tai lietus, kai išlysti į gatvę negali, nei kelioms sekundėms nes liksi permirkęs. Na, o Danijoje lyja, bet ne taip smarkiai. Tačiau tai neguodžia...

Pirmosiomis mano atvykimo į Daniją dienomis, tai buvo rugpjūčio vidurys, buvau maloniai nustebinta, nes oras buvo puikus. Visą savaitę švietė Saulė ir temperatūra kilo net iki 25 laipsnių. Tačiau greitai laimė baigėsi ir atėjo ruduo, su lietumi ir vėjais. Vis vėstanti temperatura, didelis debesuotumas ir drėgmė - štai toks buvo ruduo Danijoje. Tačiau šie metai buvo kažkokie kitokie, ir netikėtai gruodžio pradžioje pasnigo. Vėlgi nuostaba, ir ne tik man, bet ir danams. Tad išvažiuodama į Lietuvą, palikau Daniją su silpnai teigiama temperatura (skamba kaip orų prognozė) ir nakties metu iškrintančiu sniegu, o ryte jau ištirpstančiu.

Žiema buvo sunki, labai sunki šiais metais. Įsivaizduokit du mėnesius be Saulės?  Ar ką nors sako? Tad kai pagaliau saulužė pasirodė, širdutėse kažkas suspurdėjo ir atgijo. Man tai buvo tarsi didelė šventė. Na, o pavasaris buvo labai panašus, kaip ir Lietuvoje. Pradžioje atšilo ir jau vyliausi, kad pagaliau pavasaris, tačiau tačiau, dar teko palūkėti mėnesiuką. Tačiau juk sulaukėm, o tai svarbiausia...


Pasakojant apie orą Danijoje negalima pamiršti vėjo, kuris čia niekada nenurimsta, ir tam priešintis ne tik, kad neįmanoma, bet ir neverta, tad tenka prisitaikyti.
Supažindinusi su bendromis orų tendencijomis, skubu pakausti, tai kaip gi tas oras Danijoje?









P.S.  Nesinori užbaigti tokia liūdna nata, ypač kai pagaliau atėjo šis gražus metų laikas, tad  džiaukimės juo kiek įmanoma...

2 komentarai:

  1. Augmante, tu tik rašyk, tikrai turi skaitytojų! Na, bent jau mane tikrai! Beveik kiekvieną dieną tikrinu šį blogą, net blogger paskyrą dėl jo susikūriau (ir vėl) .
    Tavo blogas labai įdomus tiems žmonėms kurie nori studijuoti Danijoje (tokia ir aš) O kai pamačiau danišką posakį, kurį beveik supratau tuoj pat nuotaika pakilo, nes tai nebuvo eilinė etiketė išversta dar ir į šią kalbą kurią aptinku :DD (mokausi savarankiškai)
    All in all: dėk kuo daugiau nuotraukų, viską pasakok ir rašyk kuo dažniau, nors ir suprantu, kad laiko nėra.
    Geros kūrybos virtuvėje, pasisekimo moksluose ir džiaugsmo!!!

    AtsakytiPanaikinti
    Atsakymai
    1. Ačiū už tokį malonų komentarą, tai tikrai įkvepia rašyti. Man visko buvo prilinkėta, tad aš taip pat noriu palinkėti sėkmės stojimo metu, bet jeigu su tokiu užsidegimu kalbi, ir net mokaisi danų kalbą, tai neabejoju, kad pavyks įstoti:) Sėkmės!!!

      Panaikinti